مرجع رسمی مقالات لوازم آرایش

  • ۰
  • ۰

بهترین مارک کرم پودر
در هر سنی چه‌گونه آرایش و پیرایش کنیم؟
هر خانمی هنگامی با آخر زمان مکتب استارت به آرایش و پیرایش کردن می‌کند، به فراخور ذوق وسلیقه‌اش تکنیک‌هایی را حافظه می گیرد ولی نکته اینجاست که با ورود به هر ده سال و بالا رفتن سن، این فراگیری‌ها بایستی به‌روز شوند و شخص تکنیک‌های مطلوب با سن و سالش را حافظه بگیرد.

خبرنامه سیب سبز: هر خانمی هنگامی با آخر زمان مکتب و ورود به سو‌مین ده سال معاش‌اش، آغاز به آرایش و پیرایش کردن می‌کند، به فراخور ذوق‌اش تکنیک‌هایی را حافظه میگیرد البته نکته اینجاست که با ورود به هر ده سال و بالا رفتن سن، این فراگیری‌ها می بایست به‌روز شوند و شخص تکنیک‌های مطلوب با سن و سالش را حافظه بگیرد. فهمیدن این نکات چه در محافظت از پوست و چه در آرایش و پیرایش، سر نگهداری زیبایی شما تا سال‌های سال میباشد.

سن: 20 سال

لطافت‌تان را محافظت کنید

نگهداری‌های لازم :

در سن 20 سالگی، در شرایطی که از پوستی نرمال برخوردارید، تنها کافی میباشد پیش از خواب آن را بشویید. درصورتی که جزو کسانی می‌باشید که دارنده پوستی چرب می باشند از شوینده‌هایی که مشابه ژل میباشد استعمال کنید و در‌صورتی‌که پوستی خشک دارید از محصولاتی که دربردارنده شیر می‌باشند.

مدام و در تمامی حالا از ضدآفتاب استعمال کنید البته چندان اهمیت ندارد چه برندی؛ صرفا مطمئن باشید از SPF 15 یا این که 20 برخوردار‌است و از پوست شما در قبال UVA و UVB نگهداری می‌کند. ضدآفتاب را به تمام سطح پوست خویش (رخ و گردن) بمالید.

از یک مایع مرطوب‌کننده یا این که یک مرطوب‌کننده‌ فاقد چربی به کارگیری کنید. اکثری از متخصصان پوست سفارش می‌کنند از کرم‌های دربردارنده رتینوئیدهای مشتق از ویتامین A استعمال کنید. این تولیدات شایسته ترین داروهای ممکن برای کاستن خطوط دقیق و چین و چروک‌های پوستی، تحریک کلاژن و معالجه جوش‌های پوستی میباشند.

نکات آرایشی

- درین سن که پوست مهیا جوش زدن میباشد از پنکیک و کرم‌پودر چرب استعمال نکنید چون منجر تولید جوش و آکنه میشود. برای اینکه به پوست‌تان رنگ و لعابی بدهید، بهتر میباشد از پنکیکی سبک به رنگ پوست به کارگیری کنید.

-  در صورتی میخواهید به چشمان‌تان موقعیت دهید سوای اینکه آرایش و پیرایش متعددی داشته باشید، بهتر میباشد روی ابروهای‌تان اکانت کنید. می توانید به ابروهای‌تان با مدادی قهوه‌ای حالتی دخترانه و معمولی بدهید تا زیبایی چشمان‌تان دو برابر شود.

-   برای وضعیت دادن به چشمان‌تان میتوانید یک آرایش و پیرایش ملیح دخترانه داشته باشید. برای این کار از سایه‌های ملایم برای روی پلک و از سایه کمی تیره‌خیس برای کناره‌های دیده به کارگیری کنید. اما مدام یادتان باشد سایه دیده را در هر حالتی محو کنید تا کمتر خودش را نشان دهد و وضعیت طبیعی‌خیس پیدا کند.

-  به سیرتکامل‌های‌تان با رژگونه صورتی ملایم جلوه دهید تا فیس‌تان وضعیت دخترانه را از دست ندهد.

-  یک رژلب صورتی یا این که کالباسی بسیار ملایم می تواند تعیین خیر و خوبی برای شما باشد؛ یادتان باشد هرقدر پیرایش ملایم‌تری داشته ‌باشید، رخ دخترانه‌خیس و زیباتری خواهید داشت.

سن: 30 سال

محافظت را آغاز کنید

محافظت‌های لازم :

با وصال به 30 سالگی نگرانی‌های شما درباره‌ی جوش‌ها از دربین خواهد رفت ولی حواس‌تان باشد که فرآیند کاهشی پوست آغاز شده‌است. بعداز سن 30 سالگی روشنایی آفتاب مجال این را خواهد داشت تا تاثیرات منفی خویش را روی پوست‌تان نشان دهد. احتمالا متوجه گردیده‌اید که خطوط پوستی یا این که نقطه‌های تیره روی پوست‌تان بیش تر و مشخص و معلوم‌خیس گردیده‌اند؛ به همین ادله استعمال از تولید ها ضد پیری و یک کرم دیده روزمره برای پرهیز از زخم‌های تدریجی از ضروریات میباشد.

 حتی یک روز را سوای ضدآفتاب سپری نکنید. دقت کنید که در‌این سنین بهتر میباشد از ضدآفتاب‌هایی به کار گیری کنید که علاوه برداشتن SPF فراتر از 15 و مراقبت علیه اشعه‌های UVA و UVB دربردارنده آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند چای سبز و سپید، ویتامین C و. . . باشند. همینطور کرم ضد آفتاب را به قسمتی از گردن و دست‌ها که فروغ خورشید به آن میخورد هم بزنید.

نکات آرایشی

-   هنگامی اسباب آرایش و پیرایش می خرید، خیلی مهم میباشد که به غیر از پیدا کردن اسباب و اثاث آرایش و پیرایش و فکر کردن به ظاهری که می خواهید داشته باشید، به فکر نگهداری از پوست و تغذیه کردن آن هم باشید. هنگام خرید کرم پودر، مارکی را گزینش کنید که دارنده SPF هم باشد تا حتی هنگامی که ضدآفتاب نمی‌زنید، یک لایه حفظ کننده روی پوست شما باشد.

 -  هنگامی به سن 30سالگی می سید، شاید شم کنید لب‌های‌تان برجستگی کهن را ندارد و بد وجود ندارد از رژلب‌هایی به کارگیری کنید که خواص پر رنگ‌سازی دارا هستند. رنگ‌های سفارش گردیده برای سن شما در طیف پر‌نور‌ مثل صورتی، کرم یا این که گلبهی با امکان پوشانندگی بهتر میباشد.

-   برای آرایش و پیرایش دیده در حین روز از رنگ‌های خنثی مثل صورتی یا این که کرم به کارگیری کنید؛ مگر اینکه بخواهید پیرایش غلیظ‌تری داشته باشید، در این‌حالت از رنگ‌های تند و شبرنگ استعمال نکنید. فراموش نکنید رنگ پر‌نور و ملایم را روی پلک بزنید و سایه تیره‌خیس از به عبارتی تناژ رنگ را برای کناره فرنگی به کار گیری کنید. در انتها میتوانید با یک سایه تیره‌خیس رنگ تحت مژه‌های ذیل را تیره کنید تا دیده موقعیت خویش را از دست ندهد.

-  سیرتکامل‌های‌تان را با یک رژگونه قهوه‌ای ملایم جلوه دهید تا فیس‌تان از موقعیت تصنعی و مصنوعی بیرون نشود. تیره کردن سیرتکامل‌ها سن را زیادتر نشان میدهد.

-  مطمئن باشید در‌این سن هنوز ابروهای‌تان نریخته میباشد البته در صورتی میخواهید ابروهایی زیباتر داشته باشید با یک قلم کمرنگ قهوه‌ای به آن ها موقعیت دهید اما مواظب باشید از وضعیت طبیعی بیرون نشود.

سن: 40 سال

روزهای بی‌کلاژن

نگهداری‌های لازم :

خانم‌ها درین سن بدانند که زیرا ایجاد کلاژن پوست کمتر می شود، بایستی بیش تر از کرم‌های دربردارنده کلاژن به کار گیری کنند. این دسته کرم‌ها پوست‌های وا رفته و افتاده را کشیده، خواص الاستیکی و استحکام پوست را بهبود می دهند و سبب ساز کاهش ترازو چین و چروک می شوند.

در اشخاص بالای ۴۰ سال، اسیدلاکتیک تاثیر بسزایی روی پوست دارااست چون درین سنین پوست خشک و بی‌شرایط گردیده و تغییر و تحول رنگ پیدا می‌کند. مرطوب‌کننده‌ای که دربردارنده اسید لاکتیک باشد، خیر‌فقط لکه‌های پوستی را از میان برده و رنگ پوست را به موقعیت اول گشوده می‌گرداند، بلکه رطوبتی به پوست میدهد که سبب ساز درخشش آن می‌گردد.

نکات آرایشی

-   زیرا در سن 40 سالگی پوست خشک می‌گردد و رطوبت خویش را از دست میدهد، بهتر میباشد گذشته از اینکه آرایش و پیرایش خویش را استارت کنید از کرم‌های مرطوب‌کننده مطلوب استعمال کنید تا پوست قابل انعطاف شود؛ آنگاه کرم پودر یا این که پنکیک را به طور و گردن خویش بزنید.

-   از آنجایی که درین سن ابروها مانند کهن لبریز وجود ندارد، میتوانید با مدادی قهوه‌ای جاهای خالی را مالامال کنید. برای ابروها از رنگ‌های پر رنگ به کارگیری نکنید زیرا صورت را تصنعی‌خیس می‌کند.

-  زیرا ریمل سن را زیاد نشان می دهد و شما میخواهید در‌این سن جبران مژه‌های ریخته گردیده را بکنید، بهتر میباشد از فرمژه برای شرایط دادن مژه‌ها استعمال کنید. همینطور برای اینکه چین و چروک حریم دیده پوشانده شود بهتر میباشد از سایه‌های قهوه‌ای، بنفش و. . . استعمال شود.

-   از زدن رژگونه زیاد دوری کنید چون صورت شما‌را تصنعی و مصنوعی می‌کند. بهتر میباشد برای به کارگیری از رژگونه از رنگ‌های ملایم مثل هلویی یا این که قهوه‌ای استعمال کنید.

-   برای اینکه سن‌تان کمتر نشان داده شود و چین و چروک‌های حریم لب کمتر به دیده بیایند، بهتر میباشد از رژلب و خط لب همرنگ به کارگیری کنید. در‌این سن بهتر میباشد از رنگ‌های تند مثل قرمز‌رنگ و قهوه‌ای در ‌ضیافت‌ها و رنگ‌های ملایم در مکان‌های همگانی مصرف شود.

سن 50 سال

مبارزه با چین و چروک‌ها

محافظت‌های لازم

خانم‌ها با ورود به میانسالی به کرم‌های ضدآفتاب با 30SPF  و فراتر نیاز دارا‌هستند. به آنان پیشنهاد میگردد حتی‌در خانه هم از ضدآفتاب به کار گیری کنند. خانم‌هایی که مرز 50 سالگی را گذرانده‌اند صد رد صد می بایست از کرم‌های دورچشم و ضدچروک برای پیشگیری از زیادتر شدن چروک‌ها به کار گیری کنند.

به کارگیری از کرم‌های لایه‌بردار به طور ماهانه و زدن کرم‌های پر‌نور‌کننده هر 2 تا 3 روز یک‌توشه برای خانم‌ها درین سن سفارش می شود. گونه های میوه‌ها و سبزی‌ها، به‌خصوص آنهایی که رنگ قرمز رنگ، نارنجی رنگ و زردرنگ دارا هستند، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشند و مصرف دست کم 5 وعده از آن ها در زمان روز به تمام خانم‌ها در 50 سالگی برای محافظت سالم پوست‌شان سفارش میشود.

نکات آرایشی

-   رنگ ابروها با ارتقا سن کمتر میگردد؛ پس قلم ابرویی که برای 25 سالگی به کار گیری می‌گردد، برای 50 سال مطلوب وجود ندارد و به رنگ تیره‌تری احتیاج دارید. اما بهتر میباشد برای ابروها از سایه‌های ابرو به کار گیری کنید تا با هاشور زدن در بین ابروها، صورت تصنعی و مصنوعی نشود.

-   بخش اعظمی اشخاص به عارضه ها گوناگون با ارتقا سن از رژگونه به کارگیری نمی‌کنند البته یک لایه قرمز‌رنگ ملایم میتواند شادابی و جوانی را به پوست کادو کند. رژگونه را به نصیب تحت سیرتکامل نزنید زیرا سبب ساز افتاده به حیث وصال آن می گردد.

-  به کار بردن خط دیده و ریمل روی پلک ذیل سبب میشود دیده‌ها افتاده‌خیس به حیث برسند. درعوض در حالتی که مژه‌های پلک بالا با ریمل حجم‌دهنده مرتب شوند شایسته ترین تاثیر را خواهند داشت. در‌این سن به دور سایه زدن را خط بکشید.

-   در حالتی که می خواهید چین و چروک و خطوط ذیل دیده‌تان را بپوشانید، مراقب باشید تا به کارگیری بیشتراز حد از مواد پوشاننده ذیل چشمی، چروک‌های حریم دیده‌تان را طولانی تر نمایان نکند؛ پیشین از اینکه دست به کار گردید به دور دیده‌تان را مرطوب کنید تا مخفی کردن خطوط حریم دیده و تیرگی بدور دیده آسوده‌خیس شود.

-   به شما توصیه می‌کنیم در‌این سن به دور رژلب‌های تیره را خط بکشید تا صورت برنا‌تری داشته باشید. رنگ تیره در رژلب سبب میشود سن‌تان طولانی تر نشان داده شود؛ ولی در ‌ضیافت‌های قانونی می توانید از رنگ‌های تیره‌خیس به کار گیری کنید.
 

  • ۹۸/۱۲/۱۳
  • ord me

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی